Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.creator | Pérez, Daniel Roberto | |
dc.creator | González, Florencia | |
dc.creator | Rodriguez Araujo, Maria Emilia | |
dc.creator | Paredes, Daniela | |
dc.creator | Farinaccio, Fernando | |
dc.creator | Chrobak, Ricardo | |
dc.creator | Meinardi, Elsa | |
dc.date | 2017 | |
dc.date.accessioned | 2025-06-12T15:50:34Z | |
dc.date.available | 2025-06-12T15:50:34Z | |
dc.identifier.issn | 978-987-9132-55-5 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://rdi.uncoma.edu.ar/handle/uncomaid/18776 | |
dc.description.abstract | Currently, environmental educa- tion (EE) tends to construct an en- vironment conception from diverse disciplines and their specific pedago- gies, which consider and analyze the complex relationships among social systems (cultural, political, legal, eco- nomic, among others) and the natural systems (Meinardi et al., 2010). This approach contrasts with other definitions of EE based on an envi- ronment conception, where the phys- ical-natural context prevails together with recommendations that reinforce educational processes and propos- als about how to address certain top- ics with emphasis in the natural sci- ences throughout educational levels (González Gaudiano, 2003). However, the scope of EE is much broader than these two models both in theoretical as well as methodological terms. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.language | eng | es_ES |
dc.publisher | Vázquez Mazzini | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 | es_ES |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es_ES |
dc.source | Beyond restoration ecology: social perspectives in Latin America and the Caribbean | es_ES |
dc.subject | Environmental education | es_ES |
dc.subject | Pedagogies | es_ES |
dc.subject | Physical-natural context | es_ES |
dc.subject | Educational processes | es_ES |
dc.subject | Natural sciences | es_ES |
dc.subject.other | Ciencias de la Educación | es_ES |
dc.subject.other | Ciencias Aplicadas | es_ES |
dc.title | Ecological Restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia | es_ES |
dc.type | parte de libro | es |
dc.type | bookPart | eu |
dc.type | acceptedVersion | eu |
dc.description.fil | Fil: Pérez, Daniel Roberto. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: González, Florencia del Mar. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: González, Florencia del Mar. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Paredes, Daniela Ailin. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Paredes, Daniela Ailin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Farinaccio, Fernando Miguel. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Chrobak, Ricardo. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ingeniería; Argentina. | es_ES |
dc.description.fil | Fil: Meinardi, Elsa Noemi. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. | es_ES |
dc.cole | Artículos | es_ES |