dc.creator |
Pérez, Daniel Roberto |
|
dc.creator |
González, Florencia |
|
dc.creator |
Rodriguez Araujo, Maria Emilia |
|
dc.creator |
Paredes, Daniela |
|
dc.creator |
Farinaccio, Fernando |
|
dc.creator |
Chrobak, Ricardo |
|
dc.creator |
Meinardi, Elsa |
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-12T15:50:34Z |
|
dc.date.available |
2025-06-12T15:50:34Z |
|
dc.identifier.issn |
978-987-9132-55-5 |
es_ES |
dc.identifier.uri |
https://rdi.uncoma.edu.ar/handle/uncomaid/18776 |
|
dc.description.abstract |
Currently, environmental educa-
tion (EE) tends to construct an en-
vironment conception from diverse
disciplines and their specific pedago-
gies, which consider and analyze the
complex relationships among social
systems (cultural, political, legal, eco-
nomic, among others) and the natural
systems (Meinardi et al., 2010).
This approach contrasts with other
definitions of EE based on an envi-
ronment conception, where the phys-
ical-natural context prevails together
with recommendations that reinforce
educational processes and propos-
als about how to address certain top-
ics with emphasis in the natural sci-
ences throughout educational levels
(González Gaudiano, 2003). However,
the scope of EE is much broader than
these two models both in theoretical as
well as methodological terms. |
es_ES |
dc.format |
application/pdf |
es_ES |
dc.language |
eng |
es_ES |
dc.publisher |
Vázquez Mazzini |
es_ES |
dc.rights |
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 |
es_ES |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
es_ES |
dc.source |
Beyond restoration ecology: social perspectives in Latin America and the Caribbean |
es_ES |
dc.subject |
Environmental education |
es_ES |
dc.subject |
Pedagogies |
es_ES |
dc.subject |
Physical-natural context |
es_ES |
dc.subject |
Educational processes |
es_ES |
dc.subject |
Natural sciences |
es_ES |
dc.subject.other |
Ciencias de la Educación |
es_ES |
dc.subject.other |
Ciencias Aplicadas |
es_ES |
dc.title |
Ecological Restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia |
es_ES |
dc.type |
parte de libro |
es |
dc.type |
bookPart |
eu |
dc.type |
acceptedVersion |
eu |
dc.description.fil |
Fil: Pérez, Daniel Roberto. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: González, Florencia del Mar. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: González, Florencia del Mar. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Paredes, Daniela Ailin. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Paredes, Daniela Ailin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Farinaccio, Fernando Miguel. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Chrobak, Ricardo. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ingeniería; Argentina. |
es_ES |
dc.description.fil |
Fil: Meinardi, Elsa Noemi. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina. |
es_ES |
dc.cole |
Artículos |
es_ES |